باربری در گیشا

باربری گیشا - اتوبار گیشا - باربری در گیشا - اسباب کشی در گیشا - بسته بندی لوازم منزل

باربری در گیشا

باربری گیشا - اتوبار گیشا - باربری در گیشا - اسباب کشی در گیشا - بسته بندی لوازم منزل

بسته بندی و حمل پیانو توسط باربری

هنگام اثاث کشی و پیش از آغاز حمل بار برخی از افراد نگران جابجایی برخی از لوازم و وسایل خود هستند. از جمله بسته بندی و حمل پیانو (piano) که این کار را نیز شرکتهای باربری تهران از جمله شرکت اتوبار شمال بار تهران براحتی برای شما انجام می دهند. 

حمل و نقل پیانو چه اهمیتی دارد:

پیانو یکی از سازهای قدیمی موسیقی است که همچنان در سطح جهان بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در کلیساها و برخی مراکز مذهبی، کنسرت های موسیقی و حتی برخی از سالن های مجلل غذاخوری در رستوران ها نیز از پیانو استفاده می شود. 

البته یکی از کاربردهای پیانو در دنیای فعلی، استفاده از آن در خانه است. بسیاری از افراد امروزه در منزل خود پیانو دارند و از نواختن قطعات موسیقی با استفاده از آن لذت می برند. اما اگر مالک یک پیانوی خانگی قصد اسباب کشی و جابجایی محل زندگی خود را داشته باشد باید چه کند؟ آیا شرکتهای اتوبار تهران در زمینه خدمات بسته بندی اثاثیه و حمل بار تهران، اقدام به بسته بندی و جابجایی نیز می کنند؟   

پیانو ها چندین نوع دارند و همه آنها تقریبا دارای حجم و و زن قابل توجهی هستند. بطوری که حتی اگر گوشه ای از سالن نشیمن منزل خود پیانو قرار دهید، نه تنها بخشی از فضا را براحتی اشغال می کند بلکه در بیشتر موارد وقتی فردی برای نخستین بار به آن محیط وارد می شود، ممکن است ناخودآگاه چشمش به پیانوی شما بیوفتد. در حال حاضر پیانوهای خانگی به سه دسته تقسیم بندی می شوند: 

• پیانوی بزرگ (Grand piano)

• پیانوی دیواری (vertical piano)

• پیانوی دیجیتال (electronic piano یا digital)

دسته اول پیانوهای بزرگی هستند که دارای بیشترین ابعاد هستند و طبیعتا حمل و جابجایی آنها برای کارگران باربری، از انوع دیگر پیانو کمی دشوارتر است. اما این مسئله به این معنی نیست که حمل و نقل پیانوها کاری است بسیار دشوار و یا ناممکن. بلکه برعکس با استفاده از تکنیک ها و برخی لوازمی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، حتی سنگین ترین و بزرگ ترین پیانوهای گراند را نیز می توان جابجا کرد. البته این کار توسط افراد دارای تجربه در زمینه حمل و جابجایی بار انجام می شود و توصیه می کنیم حتی اگر پیانوی کوچکی در خانه دارید، جهت انتقال آن به محلی دیگر از خدمات شرکتهای باربری در تهران استفاده کنید و به دلایل متعددی، خود شخصا اقدام به این کار نکنید. 

ناگفته نماند که مطابق دسته بندی دیگری از انواع پیانوها که عمدتا در گذشته بیشتر صورت می گرفته، پیانوها را به انوع مختلفی از جمله پیانوی کنسول، پیانو اسپینت، پیانوی دو طبقه، پیانوی گنجه ای و ... تقسیم بندی می شوند که در دسته بندی بالا براحتی در هر یک از سه دسته بالا قرار می گیرند و هر کدام باید هنگام باربری و جابجایی، به دقت آماده حمل بار شده و به مقصد ارسال شوند.

خطرات حمل پیانو توسط افراد غیر حرفه ای:

یکی از مزایای حمل و بسته بندی پیانو توسط شرکتهای اتوبار و خدمات باربری تهران این است که به این ترتیب از بروز مشکلات جدی و حتی خطراتی که ممکن است هنگام حمل پیانو برای افراد بوجود بیاید، جلوگیری می شود. برخی از این عوارض و خطرات عبارتند از: 

• صدمات فیزیکی ناشی از فشار به کمر و یا گردن شما

• امکان شکستگی پایه های پیانو

• خراش افتادن بر روی بدنه پیانو

• امکان شکستن کلیدهای پیانو یا کلاویه (در صورت افتادن پیانو و یا سقوط آن از بالای پله ها)

به همین جهت توصیه می کنیم که هنگام اسباب کشی در داخل و یا خرج از تهران (جهت اثاث کشی و حمل بار به شهرستان و یا حمل بار در تهران) حمل و نقل پیانوی خود را به کارگران حرفه ای حمل بار بسپارید. 

جابجایی تخصصی پیانو:

منظور از جابجایی تخصصی پیانو، حمل و نقل پیانو بصورت حرفه ایست. این کار نیز مانند بسیاری دیگر از امور باربری تهران، نیازمند بکارگیری برخی از لوازم مورد نیاز بسته بندی اثاثیه است. از جمله:

• استرچ رپ (کاور و لایه های پلاستیکی)

• تسمه

• پتو و لحاف (در صورت نیاز)

البته در برخی از کشورهای خارجی علاوه بر موارد فوق ممکن است از چرخ دستی حمل بار بزرگ از نوع چهار یا شش چرخ نیز استفاده کنند و بدنه پیانو را بر روی آن قرار داده و به حرکت در بیاورند. حتی امروزه در برخی از کشورهای جهان، جهت جابجایی پیانوهای بزرگ و سنگین از طبقات بالای ساختمان ها، در مواردی ممکن است شرکتهای خدمات اسباب کشی و اتوبار از جرثقیل استفاده کنند. 

نحوه حمل و جابجایی پیانو:

پیانوها از لحاظ نحوه جابجایی می توانند به دو دسته تقسیم بندی شوند:

• پیانوهایی چرخ دار

• پیانوهای فاقد چرخ

بیشتر پیانوها از نوع دوم هستند و فاقد چرخ جهت حرکت دادن هستند. بنابراین لازم است پیش از آغاز بسته بندی پیانو به این نکته توجه کرد که آیا پایه های پیانو قابل جداسازی است یا خیر. خوشبختانه بیشتر شرکت های تولید کننده پیانوها به گونه ای پیانوها را می سازند که براحتی پایه های آنها جهت حمل و جابجایی پیانو، قابل جدا سازی باشد. 

در صورتی که این پیانو از نوع فاقد چرخ باشد ولی پایه های آن قابل جدا کردن باشد، کارگران حمل بار به آسانی می توانند پایه ها را یک به یک جدا کرده و بدنه اصلی را با استفاده از کاور و لایه های پلاستیک (استرچ رپ) پوشانده و سپس از تسمه یا طناب جهت بستن و سفت کردن آنها استفاده می شود. 

اما اگر پایه های پیانو قابل جداسازی نباشند ممکن است علاوه بر موارد فوق استفاده از پتو یا لحاف کهنه نیز کمک موثری در این میان کند. 

در نهایت پس از پایان بسته بندی پیانو و حمل آن توسط کارگران حمل بار به درون خودروی باربری انتقال داده شده و به مقصد برده می شود. در مکان جدید نیز برعکس مراحل ذکر شده انجام می شود و پس از باز کردن پوشش پیانو، پایه ها مجددا به آن متصل شده و در نهایت پیانو را در محل جدید قرار می دهند.